You are here
Home > Туризъм > Мальовица, Додов връх, връх Дамга, Седемте рилски езера

Мальовица, Додов връх, връх Дамга, Седемте рилски езера

Мальовица

Тръгнахме от София в 6:10. В 7:50 бяхме на ЦПШ Мальовица, платихме за паркинг направо за 2 дни (по 3 лева на ден) и без много бавене тръгнахме към хижа Мальовица. На хижата пристигнахме в 8:50. 10 минути почивка на крак, наливане на вода и по 1 плод и отново нагоре.

Пиша това време до хижата за да е ясно, че не сме от най-пъргавите туристи. За мен не е важно да поставям рекорди в планината, а просто да съм там.

След около 2 часа и 45 минути от хижата, стигнахме Еленино езеро. Там направихме първата 30 минутна почивка за хапване и зареждане с енергия. Понеже беше събота, имаше доста хора, но въпреки това намерихме място за сядане.

От езерото нагоре започва едно много стръмно изкачване до билото, което е може би най-тежката част от маршрута. Трябва да уточня, че ние се движихме по маркираната пътека вляво от езерото. Има и друга по-трудна и опасна пътека вдясно от езерото, за която ние не сме подготвени.

Пропуснах да спомена, че се ориентирахме по картата на BGMountains с приложението Oruxmaps. За да свалите безплатното приложение, трябва да го направите от сайта им, а не от Google play. Иначе BGMountains имат и онлайн вариант, този, който аз съм посочил, но за целта трябва да ползвате Интернет.

На връх Мальовица се озовахме в 14:00 или сумарно 6 часа след тръгването ни от ЦПШ Мальовица и около 2 часа от Еленино езеро. Заварихме много хора, чакащи на опашка да се снимат на върховата пирамида. За съжаление, буквално 3 минути след като пристигнахме, се спуснаха ниски облаци и не успяхме да се порадваме на гледките и да поснимаме. Отново седнахме за хапване и почивка. Тук започнахме да се чудим дали да не се откажем от първоначалния план, който беше да нощуваме в хижа 7-те езера (старата хижа), понеже се притеснихме дали ще ни стигнат силите да стигнем по светло до нея. Но при мисълта, че цялото това изкачване сега трябва да го спускаме, решението беше взето – никакво връщане назад и в 14:30 тръгнахме напред по билото към Додов връх, връх Дамга (наричан още Вазов връх), Раздела, 7-те рилски езера и хижа 7-те езера.

По време на прехода, нито за миг не съжалихме за решението си. Отляво се откриваха гледки към Рилски манастир и малко по-късно към долината на хижа Иван Вазов и Калините, а отдясно – Урдините езера.

Додов връх и връх Дамга изкачихме сравнително лесно, но разстоянието си е доста. Най-дългите ни почивки бяха 2 по 15 минути, понеже времето си напредваше. След пристигане на Раздела, в около 18:00 часа, се успокоихме, че няма да ползваме челниците. До Езерния връх оставаха още около 20 минути и от там до хижата около час и половина.

В хижа 7-те езера пристигнахме благополучно в 19:50, слънцето току-що се беше скрило зад рида над езерото Окото. Хапнахме по 1 топла супа и си допихме ракията и се ориентирахме по леглата за заслужена почивка.

Общата дължина на маршрута е 22.5км, с около 1800м положителна денивелация, доколкото може да се вярва на приложенията в телефона. Общото време за преминаване по маршрута е 12 часа, заедно с почивките.

Това е краят на прехода за първия ден. Втори ден … Хижа Седемте езера, Харамията, Чанакгьолски циркус, Зелени рид, Яворова поляна, ЦПШ

Въпреки мъглата, успях да направя доста снимки, които ще споделя с вас.

Related Images:

2 thoughts on “Мальовица, Додов връх, връх Дамга, Седемте рилски езера

1. Да, много е красиво! Бих повторил маршрута с удоволствие. Върви се само по билото и гледките са във всички посоки!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.