You are here
Home > Пътуване > Седемте рилски езера, еднодневна разходка

Седемте рилски езера, еднодневна разходка

В сряда, докато работех, се обади Стоян с идеята за фото-разходка до Седемте рилски езера. Идеята беше за еднодневна екскурзия без преспиване. Приех без да се замислям много, особено след като предишния уикенд пропуснахме да ходим на планина.

Маршрутът е следния – София – Дупница (отбивката е в началото на града, веднага след автокъщите) – Сапарева баня – Паничище – долна станция на лифта.

Тръгнахме рано около 07.45 и за около час и 20 мин. бяхме в Сапарева баня. Аз не бях закусил, та се наложи да търсим закусвалня. Намерихме едно капанче в центъра и единствената супа, която предлагаха толкова рано, беше шкембе. Поръчахме и сандвичи за изпът. Шкембето малко се забави, но пък беше вкусно. Хапнахме за около 30 мин. и минахме през аптека заради Стоян и през бакалията заради мен. Не помня той какво си взе, но аз се подсигурих с две кенчета бира, че като се изкачим горе, ще ми се услади.

Тръгнахме в посока Паничище. Указателните табели са в изобилие в Сапарева баня и няма как да се обърка посоката – буквално на всяко кръстовище има табела за Паничище. Пътят е около 20 – 30 мин с кола, в началото е добър, но накрая има един доста лош участък. Преди началната станция на лифта има бариера и събират по 5 лева на ден за престой на кола. Поне имаше химически тоалетни на паркинга.

Booking.com

Като се има предвид, че беше делничен ден, имаше сравнително много хора. Взехме билети за лифта в двете посоки – 18 лева е за възрастен. Ако искате билет само в едната посока, цената е 10 лева. Тук надморската височина е 1580 м.  С лифта се пътува около 15 мин. до хижа Рилски езера, която е на 2135 метра надморска височина. Малко по-бавен е от лифта над Сопот, за който ще пиша отделно.

В 10.00 бяхме на крайната станция на лифта и без много да се мотаме тръгнахме по пътеката, която минава покрай всичките езера. Има и една друга пътека, по-дясната, която излиза направо на 5-тото езеро Бъбрека.

Спирахме доста за да снимаме, но въпреки това за около 2 часа и половина бяхме горе на Езерния връх, от който се виждат всички езера. Не мисля да пиша подробности за самите езера, има доста информация за тях. Само ще ги изброя по ред отгоре надолу. Сълзата, Окото, Бъбрека, Близнака, Трилистника, Рибното и Долното езеро. Най-горното езеро е на 2500 метра, а най-долното на 2100.

Надолу пътят е същия като време. На хижа Рилски езера бяхме в 16.00 и изпихме по една студена бира преди да се качим на лифта. После спряхме да поснимаме и в Сапарева баня, аз снимах само гейзера, чиято вода е 103 градуса по целзий.

Разходката приключи в 20:30, когато се прибрахме в София. Направих около 400 снимки, но тук съм подбрал само някои.

Related Images:

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.